online randevu tedavi ücretleri

Hemoroit çeşit ve dereceleri

Basur anüs bölgesinde içerde veya dışarıda memeler oluşmasıdır. Genellikle birlikte olurlar ancak sadece dışarıda veya sadece içerde de olabilir. Dışarıda olanlar çeşitli büyüklüklerde olan parmak gibi çıkıntılardır, içerdekiler ise yüzeyi daha zarif bir deri olan mukoza ile kaplı kabarıklıklardır. Hemoroid yada diğer adıyla basur makat bölgesinde damarlarda genişleme olması sebebiyle varis şeklinde değerlendirilse de asıl sorun damarların genişlemesinin de nedeni olan taşıyıcı doku yıpranmasıdır yani o bölgedeki bağ dokuları zayıflar ve bu zafiyet sebebiyle toplar damarlar genişler.

hemoroid-nedir

İç Hemoroitler

Makat bölgesine dışarıdan bakıldığında görünmeyen ancak anoskop muayenesiyle tespit edilebilen bağırsağın son kısmı olan rektumda yüzeyleri dudak renginde kırmızı çeşitli büyüklük ve derecelerde memelerdir. İç olanlar birden dörde kadar derecelendirilir birinci derece olan en erken dönemdir dördüncü derece olan en ileri evredir. Birinci derecede olanlar hastalık olarak değerlendirilmez ve kanama yoksa tedavi önerilmez daha çok dışkılama alışkanlığının düzenlenmesi önerilir ki bu da şikayetlerin düzelmesi için yeterlidir. Genellikle ciddi şikayet yapmaz. En sık bulgu memelerin çıkması ve kanamadır. Ağrı, acı, kaşıntı gibi bulgular seyrek görülür. Derecelere göre hastanın fark ettikleri ve hekimin gördükleri farklıdır bu ayrım diğer sayfalarda ayrıntılı bir şekilde ele alınmıştır.

Hemoroitin Ağrısı Nasıl Geçer

Yukarıda ayrıntılı bir şekilde bahsedildiği gibi aslında basur ciddi ağrı yapması beklenmeyen bir hastalıktır ancak hasta kabızlık veya acı yeme gibi sebeplerle çok şiddetli ıkınırsa bu ıkınmaya bağlı olarak içerdekiler dışarı çıkar veya dışarıdakilerin içleri kan pıhtısıyla dolar. Bu duruma tromboze hemoroit veya boğulmuş basur denir. Makat bölgesinin en ağrılı hastalığıdır. Yani hastalık formunu değiştirdiğinde ciddi ağrı yapabilir.
Anuflex merhem kullanımıyla ağrıda ciddi azalma sağlanabilir, ılık su oturma banyosu da yarar sağlar.

Makatta Sarkma

Aslında tamamen farklı bir konudur ve ayrı bir sayfada incelenmiştir ancak şunu bilmekte yarar var her hemoroit hastalığında az veya çok makat sarkması da vardır yani mutlaka eşlik eden bir durumdur. İleri düzeylerde olmayanlar aynı şekilde tedavi edilirler.

Hemoroitler önce iç hemoroid ve dış hemoroid olarak iki çeşit olarak ayrılır.

basur-cesitleri

İç hemoroitler; Sınıflama muayene bulguları ve hastanın anlattıklarına göre yapılır.

Birinci derece iç hemoroit

Önemli bir belirti vermez daha çok bölgesel hemoroidal damarların belirginleşmesi şeklindedir.Yüzeyi hasarlandığında kanama ve kabızlık durumunda dışarı çıkarak boğulması sonucu ağrılı şişlik olur.

İkinci derece iç hemoroit

Birinci derecedaki iç basurda görülen bulgulara ek olarak dışkılama esnasında makattan dışarı memeler çıkar hasta ayağa kalktığı an geri içeri girer.

Üçüncü derece iç hemoroit

Kanama,zaman zaman şişlik ve ağrı olabilir,memeler her dışkılamada dışarı çıkar ve ancak elle itilerek içeri konur,içeri konmazsa şiddetli ağrı olabilir.

Dördüncü derece iç hemoroit

Genellikle kanama ve ağrı olmaz,iç ve dış hemoroidler birbirine girmiştir ve içeri konamaz sürekli dışarıdadır.Dışarda olmasından dolayı sürekli ıslaklık hissi ve iltihap benzeri akıntı olur.

Dış Hemoroitler

Bağırsağın son kısmı olan rektumda herhangi bir bulgu yokken anüsün dışında çıkıntılar olması durumudur. Yukarıda bahsedildiği gibi birlikte olabilir. Dışarıda olanlar ayrıntılı şekilde değerlendirilmez. Sınıflama memenin büyüklüğüne göre büyük, orta küçük diye yapılır. En ciddi sorun dışarıda olması sebebiyle kişiyi estetik olarak rahatsız etmesidir. Taharetlenirken yeterince temizleyememe, ıslaklık yapması, kokuya neden olması gibi şikayetler yapar. Çok büyük olanlar otururken ezilir ve bu ezilmeye bağlı olarak ağrı yapabilir. Küçük olanlarda ağrı beklenen bir şikayet değildir.

Yazan
Op Dr Ergun AYGÖREN Proktoloji Uzmanı

Kaynak
https://my.clevelandclinic.org/health/treatments/16937-doppler-guided-hemorrhoid-treatment

92 Yorum Var

Doktora Soru Sor
  1. müdür

    hocam iyi günler öncelikle benim sorum şu oğlum 7 yaşında 3 yıldır yılda 1kez makkatta kanama oluyor kabız filan değilken korktum genel cerraha götürdüm muayene etti eli ile kırem ve pomad bide magnesia diye bir ilaç verdi neyden olabilir bu kanama doktor korkacak bişey yok dedi ama bilemiyorum sizden öğrenmek istedim
    Op.Dr.Atilla KAYA
    çocuk hastalıklarını bilmem
    çocuk cerrahı ne dediyse odur

  2. müdür

    iyi günler makatta bazen kanama oluyor ayda yılda bir ama ağrı olmuyor doktor iç hemoroit dedi ağrısızmı olur hocam iç hemoroit bilgilendirirseniz sevinirim
    Op.Dr.Atilla KAYA
    hemoroid ağrısız bir hastalıktır

  3. Okan

    Merhaba atille bey 19 yasindayim cron hastasiyim 1 senedir ishal dim suan duEldim diski normal bi sekilde cikiyor 2. Derecede hemoroit var meme yapmis yer sanirim patladi hic kan gelmiyodu zorlayinca kan geldi 5 gundur her tuvalete ciktigimda kan geliyor asiri derecede normalmisir sizce..
    Op.Dr.Atilla KAYA
    cron hastalığında makat bölgesi sık görülür ve ciddiye alınması gerekir
    doktorunuzla görüşmelisiniz

  4. burusk

    Merhabalar ben 24 yasindayim iki ay once trompoze hemoroid amelyati oldum.. su an dewamli lavaboya gitme istegi oluyo tam bosalamama hisi var ara ara makat bolgesinde yanma oluyo karnimda devamli agri ve sislik var .. diskiyida bazen tutamiyom gaz cikarirken islaniyor ic camasir kirleniyo be yapabilirim bunlardan kurtulmak icin simdiden tesekurler…
    Op.Dr.Ali Rıza Şahap BARLAS
    tromboze hemoroidiniz düzeldikten sonra hemoroid kalır ondan tedavi olmanız gerekir

  5. ebru

    hocam iyi günler 2 sene önce iç hemoroid ameliyatı oldum.Dışardakilerini doktorum almadı tuvalette sorun olur diye fakat 5,6 aydır dışardakiler beni rahatsız ediyor ara sıra kabız olunca kanama oluyor.
    Şu iki gündürde adetli olduğumdan bağırsağım etkilendi sabah tuvalette kanama oluyor biraz da acıyor tedavi edici öneriniz ne olur.
    Birde piyasada hemorita kara merhem okuyorum tavsiye edermisiniz
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    o ilaca boşa para vermeyin
    dış hemoroidin tek tdavisi ameliyattır
    dış hemoroid kanamaz kanamanın sebebi başka şeydir

  6. oya

    bir aydır kanama war kabız olmama ragmen çok acı çekiyorum we normaldede çekiyorum bu acı geçmiyo birtürlü sanki yarık warmış gbi sızlıyo
    Op Dr Seher Şirin
    sadece kabızlık değil tuvalet alışkanlıklarındaki yanlış uygulamalarda fissüre neden olur.kanama nedeniyle mutlaka anoskopi muayenesi yapılmalı.kanamanın nedeni tespit edilmeli.gelirseniz muayene ile sorununuzu tespit edip tedavinizi yapabiliriz

  7. bahar

    hocam iyi günler bende hemoroid var ve tedavi olmak istiyorum hemoroidlerin derecesi neye göre belirleniyor ?

    1. Hemoroit Uzman

      hemoroidde derecelendirmeye bu linkten bakabilirsiniz.https://www.hemoroit.info/hemoroid-cesit-ve-dereceleri/

  8. ilker

    hemoriod tedavisinde kullandığınız iple boğma denen yöntemde iple boğduktan sonra ordaki ip ne oluyor kendiliinden kayboluyor mu yoksa bi r ömür kalıyormu orada ?

    1. Hemoroit Uzman

      iple değil ,lastikle boğma yöntemidir.kendiliğinden düşer

  9. Can

    Merhaba suan tuvaletimi yaptıgımda makatın hemen içinde buyuk pirinç tanesi boyutunda sert bir kitle var agri yok 4 gun önce belirdi disari cıkmıyir sadece taharet esnesinda fark ediyorum oncesinde hemoroidle alakali bir yada kabizlikla alakli bir sorunum yoktu duzenli tuvaletime cıkarım

    1. kabızlık sorununuz yoksa ve kitle varsa gecikmeden muayene olmalısınız
      Op.Dr.Nizam Kurtdere

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Hemoroit Hastalığı İle İlgili Tüm Bilinmesi Gerekenler © 2017